Jgn copy la awok..

Monday 17 February 2014

Calon yang sesuai.. Lebih baik ikut kemampuan drpd membebankan..

LELAKI: saya nak bagi RM6000 untuk mas kahwin awak..

PEREMPUAN: RM6000? semurah itukah saya ?

LELAKI: errrmmm..ok ,RM10 ribu..

PEREMPUAN: kalau RM10 ribu..rantai leher saya pon rm10 ribu..kiranya saya ini hanya seperti rantai leher ? yang akan awak hancurkan bentuknya dan buat lain apabila puas dengan bentuk yg lama ?

LELAKI: ok !!! RM20 ribu..

PEREMPUAN: kereta VIVA saya berharga 40 ribu..bermakna saya lebih murah dari kereta VIVA disisi awak ?


LELAKI: ok,,,RM50 ribu..


PEREMPUAN: adakah itu harga saya ? bangunan KLCC tu pun berharga jutaan ringgit 


LELAKI: ok,,,baiklah , awak letaklah sendiri berapa harga awak..saya akan bayar..


PEREMPUAN: awakkkkk..diri saya TERLALU mahal..sehingga awak x dapat nak BELI..cukuplah awak bagi 100 ringgit sahaja..bukan kerana harga saya..tapi kerana perintah Agama yg mewajibkan mas kahwin mas kahwin or hantaran mahal belum tentu boleh menjamin kebahagiaan..cukup sekadar mengikut kemampuan dan bukan membebankan . 


*how sweet ? so dear girl jgn sesekali jual diri walaupun semasa hantaran and dear boys jgn sesekali beli perempuan copy n paste..biar semua tahu..

No comments:

Post a Comment