Jgn copy la awok..

Wednesday 21 August 2013


MAAFKAN AKU

Mfkan aku krn tdk prnah memaafkan mu d atas apa yg kamu buat trhadapku! Ssngguhnya ketika ini hati aku tdk menentu.. Resah dan gelisah. Puas aku mcari puncanya, rupanya segala-galanya kerana tidak memaafkan mu.. Tdk memaafkan itu sesungguhnya satu dosa.. Dosa itu pasti meresahkan.. Aku relakan utk mu pergi. pergi dri hidupku.. :)
Betollah seperti apa yang pernah ditegaskan oleh  Rasulullah SAW:  “Dan dari Wabishah bin Ma’bad RA, ia berkata : “Aku telah datang kepada Rasulullah SAW, lalu beliau bersabda : ‘Apakah engkau datang untuk bertanya tentang kebajikan?’ Aku menjawab : ‘Benar’.
Baginda bersabda : ‘Mintalah fatwa dari hati mu. Kebajikan itu adalah apa-apa yang menenteramkan jiwa dan menenangkan hati dan dosa itu adalah apa-apa yang meragukan jiwa dan meresahkan hati, walaupun orang-orang memberikan fatwa kepada mu dan mereka membenarkannya”. (HR. Ahmad)


No comments:

Post a Comment