Jgn copy la awok..

Tuesday 13 August 2013

Mengalah lebih baik dari memaksa..


   Mengalah itu adalah yg paling terbaik daripada memaksa, kerana dari memaksa akan menyebabkan org lain sakit hati.. Aku adalah aku, aku adalah insan biasa dan insan yg selalu memmbuat kesalahan.. Aku hnya mampu bersabar, bersabar dari semua karenah hati.. Namun apakah daya aku pon mempunyai hati perasaan.. Hati yg xboleh terima kesakitan..

   Aku thu Allah akan memberiku seseorg yg mampu mnjdi kekasih hatiku, yg mampu mnjg hati perasaanku.. In syaa ALLAH.. dan kini aku mampu hidup sndiri krn aku masih ada keluarga, keluarga yg mnyayngi aku.. Alhamdulillah, itulah yg terbaik bagiku.. Cinta kpd seorg kekasih xsama dgn cinta kpd keluarga, krn cinta kpd keluarga adalah cinta sampai bila2..

   Pengalaman dpt mendewasakan aku, krn dgn pengalaman aku mmpu hidup tnpa cinta.. Cinta juga yg membuat aku terlalu alpa, namun tnpa cinta siapalah kita, krn manusia dijadikan berpasangan.. Cinta aku kpdnya tdk akan padam, ttpi jika ada yg mmpu mengubahnya, in syaa ALLAH org itu akan mnjdi yg terbaik dalam hidupku.. In syaa ALLAH..

   Sekarang aku ingin mncari ketenangan, ketenangan utk mengubah hatiku yg terluka.. Krn menyendiri akan membuat hati ini akan lebih tenang.. Tenang dri segalanya.. aamiin.. Aku manusia biasa, manusia yg mmpunyai hati dan perasaan.. Tolong la selepas ini jgn pernah ada sesiapa lagi yg sakitkan hati ini.. Krn aku hnya inginkan kebahgian dri seseorg yg mmpu mnjga hati aku.. 

   Aku thu aku ni xsuka nk memarahi org, smpai ada yg bgthu aku ni terlalu memberi muka.. Krn itulah aku.. Aku lebih rela org memarahi aku, drpd aku memarahi org lain.. Krn melalui itulah aku lebih mmpu berfikir, berfikir agar aku mesti mnjga kata2 aku..  Krn kata2 mmpu membuat org lain sakit hati.. Aku mmpu bersabar, bersabar dari karenah2 yg telah awak buat.. Sbb saya thu suatu hari nanti awak akan thu knpa saya buat begitu, saya tdk pernah marah awak.. Walaupun byk perkara yg awak buat saya sakit hati..

   Aku harap suatu hari nanti awak akan lebih thu siapa saya di hati awak.. Sbb semua yg saya buat adalah utk mnjaga hati awak.. Namun itu semua dulu, skrg kita bukan siapa2 lagi.. Semua ini adalah dri keinginan awak yg ingin jauh dari saya.. Tak mengapa aku redha, redha dgn keinginan awak.. Aku harap suatu hari nnti akan ada yg mmpu mnjga awak.. Mnjaga hati awak, krn aku xmmpu lagi mnjaga hati awak.. Maafkan aku jika aku ini xmmpu utk mnjaga hati awak.. Krn cinta xsemestinya bersama, alhamdulillah..

Aku harap dgn kata2 aku ini akan membuat awak lebih mngethui siapa saya sebenarnya.. 
Alhamdulillah krn aku diberi peluang utk awak sebelum ini...

Aku mampu senyum utk kebahgiaan awak..
Terima kasih awak..








No comments:

Post a Comment